Σελίδες

Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010

Το χαριτωμένο facebook


Στο facebook έχω μόλις 30 φίλους. Αυτό δεν είναι απαραιτήτως κακό, αρκεί να πιστεύεις πως διαθέτεις περισσότερους στην πραγματική ζωή. Η καλή υπηρεσία μού προώθησε μία διαφήμιση με την οποία με προτρέπει να αγοράσω ένα βιβλίο προκειμένου, εύκολα και γρήγορα, να διπλασιάσω τον αριθμό των ηλεκτρονικών μου φίλων. Δεν θέλω, αν και για τα ήθη του δικτύου θα έπρεπε. Είναι, τουλάχιστον, υποτιμητικό να διαθέτεις μόλις 30 φίλους σε ένα περιβάλλον 60 εκατομμυρίων ανθρώπων. Το facebook θα ήθελε να γίνουμε όλοι φίλοι μεταξύ μας. Ει δυνατόν, όλοι οι άνθρωποι που περπατούν και αναπνέουν στον πλανήτη.

Να αναρτήσουμε φωτογραφία, στοιχεία ταυτότητας και να συμμετέχουμε με χαρά στις ηλεκτρονικές εφαρμογές που μας ζητούν να δηλώσουμε ποια είναι η αγαπημένη μας στάση στο σεξ. Εκ των πραγμάτων, για αρκετούς ανθρώπους που περνούν τη μέρα τους στο facebook η αγαπημένη τους στάση είναι το 11, κοινώς δύο κορμιά παραλλήλως ξαπλωμένα χωρίς καμία απολύτως επαφή. Αλλά, μισό λεπτό, εδώ χρειάζονται κάποιες εξηγήσεις, αν και όσοι δεν γνωρίζετε τι ακριβώς είναι το facebook θα ήταν καλύτερο να προσπεράσετε το κείμενο.

Όμως, σας θέλουμε εδώ. Το facebook, λοιπόν, περιγράφεται εύσχημα ως μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, όπου οι άνθρωποι μπορούν να επικοινωνούν με τους φίλους τους, να δημιουργήσουν καινούργιες σχέσεις, να συγκροτήσουν ομάδες κοινού ενδιαφέροντος. Ο μέσος χρήστης ξοδεύει 20 λεπτά τη μέρα στο facebook. Τις τρεις πρώτες εβδομάδες, όμως, διαθέτει ώρες ολόκληρες αναζητώντας φίλους και ανταλλάσσοντας μηνύματα. Αυτή είναι η καλή επεξήγηση της υπηρεσίας. Η κακή λέει πως το facebook είναι ένα παγκόσμιο φακέλωμα προς χάρη των μεγάλων πολυεθνικών και των διαφημιστών, που αποθεώνουν τα εξειδικευμένα δημογραφικά στοιχεία. Φιλικό στο χρήστη. Μπορείτε να δημιουργήσετε μία προσωπική σελίδα, η οποία ουσιαστικά υποδηλώνει το δικτυακό σας στίγμα. Αν θέλετε, όμως, να σας βρουν οι παλαιοί συμμαθητές και οι φίλοι, είστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσετε το όνομα που αναγράφεται στην ταυτότητά σας !

Για πρώτη φορά στην Ιστορία τόσα εκατομμύρια άνθρωποι έδωσαν με προθυμία το αληθινό τους όνομα σε ένα μέσο που είναι προσβάσιμο από όλους. Η εγγραφή, όμως, δεν μπορεί να γίνει χωρίς μία έγκυρη ηλεκτρονική διεύθυνση. Έχουμε, λοιπόν, περίπου 60 εκατομμύρια ονόματα που αντιστοιχούν σε ίδιο αριθμό ηλεκτρονικών διευθύνσεων. Το σύστημα σε προτρέπει να αναρτήσεις τη φωτογραφία σου και φωτογραφίες φίλων.

Χαριτωμένο
?
Όχι και τόσο. Το facebook είναι η μεγαλύτερη φωτογραφική βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε ποτέ.

Στους υπολογιστές του είναι αποθηκευμένες 2 δισεκατομμύρια φωτογραφίες, ούτε ...το σύστημα συνοριακών ελέγχων των ΗΠΑ δεν έχει τόσες ! Μέχρι να διαβάσετε αυτήν την πρόταση στη βάση θα έχουν προστεθεί εκατοντάδες χιλιάδες φωτογραφίες. Κάθε μέρα 14 εκατομμύρια φωτογραφίες εμπλουτίζουν το φωτογραφικό άλμπουμ της υπηρεσίας. Η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών έχει τοποθετήσει προσωπική φωτογραφία. Μπορεί να είναι και η δική σας κάπου εκεί, εν αγνοία σας και μάλιστα ταυτοποιημένη στο πρόσωπό σας. Πώς; Κάποιος φίλος σας «ανέβασε» φωτογραφία σας στο προσωπικό του άλμπουμ, χρησιμοποίησε τη δυνατότητα λεζάντας και έτσι όταν ο δείκτης του mouse περάσει πάνω από το πρόσωπό σας, αποκαλύπτεται και το όνομά σας. Οι χρήστες έχουν κάποιους περιορισμούς στην περιήγηση των προφίλ. Ούτως ή άλλως, δεν μπορείς να βουτήξεις σε εκατομμύρια εγγραφές, θα πνιγείς. Αλλά το facebook μπορεί να τους δει όλους. Και να τους περάσει από λεπτό κόσκινο. Ως υπηρεσία είναι εξαιρετικά εύχρηστη ως και χαριτωμένη.
Διατίθεται ένα πλήθος εφαρμογών με τεστ προσωπικότητας, τα οποία σου αποκαλύπτουν πόσο καλός εραστής είσαι ή σε ποιο είδος καταστροφής αντιστοιχείς. Για να δεις, όμως, τα αποτελέσματα, θα πρέπει να καλέσεις και άλλους είκοσι φίλους να ακολουθήσουν το ίδιο μονοπάτι, δηλαδή να χρησιμοποιήσουν την ίδια εφαρμογή. Έτσι, όσο εσύ απαντάς σε ερωτηματολόγια για να μάθεις με ποιον τρόπο φιλάς, προσφέρεις στην καλή υπηρεσία την ευκαιρία να μάθει όχι μόνο τα δημογραφικά σου στοιχεία, αλλά και από ποιο πλευρό κοιμάσαι το βράδυ. Και φαίνεται ότι κοιμάσαι βαθιά.

Δωρεάν τυρί
?
Το facebook δεν κρύβει πως δωρεάν τυράκι σερβίρεται μόνο σε ποντικοπαγίδες.

Οι μεγαλύτερες εταιρίες μετρήσεων συνεργάζονται μαζί του, όπως, βέβαια, και οι ισχυρότερες πολυεθνικές, αφού διαπιστώνουν ότι μπορούν να κατευθύνουν τη διαφημιστική τους καμπάνια στο πλέον εξειδικευμένο κοινό που δημιουργήθηκε ποτέ. Ήδη οι μεγαλύτερες εμπορικές επωνυμίες του πλανήτη έχουν υπερήφανα ανακοινώσει τη συνεργασία τους με την υπηρεσία. Μπορείτε, όμως, να δοκιμάσετε και εσείς να διαφημιστείτε σε κοινό της επιλογής σας με προσιτό κόστος. Η διαφημιστική πλατφόρμα του facebook είναι τόσο έξυπνη που το μήνυμά σας θα φτάσει μόνο στους σωστούς αποδέκτες. Μεταξύ μας, πρόκειται για ένα τεράστιο πείραμα του σύγχρονου καπιταλισμού. Μπορείς να κάνεις λεφτά από τη φιλία; Ναι, μπορείς, αρκεί να αντικαταστήσεις τα λόγια από τον ήχο του πληκτρολογίου. Αρκεί να δείξεις πως το εύρος της δικτυακής κοινωνικότητας είναι σημαντικότερο από την ουσία της πραγματικής επαφής. Έτσι, διαβάζουμε στις τελευταίες μελέτες για το φαινόμενο πως η επιτυχία του βασίζεται στην τάση των ανθρώπων να ομαδοποιούνται και να μιμούνται ο ένας τον άλλο. Ο ένας φίλος προσελκύει τον άλλο. Για τις νεαρές ηλικιακά ομάδες η εγγραφή στο facebook είναι τόσο απαραίτητη όσο η κατοχή κινητού τηλεφώνου. Αφού είναι όλοι εκεί! Οι άνθρωποι λένε τα πάντα στο facebook και τα υπογράφουν με το πραγματικό τους όνομα, την ηλεκτρονική διεύθυνση και τη φωτογραφία τους. Και το facebook διαθέτει τεράστια μνήμη και όλη την καλή διάθεση για να συνεργαστεί με τις αρμόδιες υπηρεσίες, αν του ζητηθεί. Δεν χρειάζεται να σας το πει κάποιος τρίτος, το λέει και η άδεια χρήσης της υπηρεσίας, εκείνο το μακρύ κείμενο κάτω από το οποίο πάντα δηλώνουμε πως συμφωνούμε με όσα γράφει. Μεταφράζουμε: «Όταν χρησιμοποιείτε το facebook ίσως δημιουργήσετε το προσωπικό σας προφίλ, σχέσεις, ανταλλάξετε μηνύματα και κάνετε χρήση των εφαρμογών του διοχετεύοντας προσωπικές πληροφορίες σε διάφορα κανάλια. Εμείς συλλέγουμε αυτές τις πληροφορίες για να σας προσφέρουμε εξατομικευμένες εφαρμογές». Τι μας λέει; Πως επεξεργάζονται προσωπικά στοιχεία. Το κάνουν όλοι, αλλά στο facebook οι χρήστες κάνουν μια καθημερινή online ψυχανάλυση καταθέτοντας τις προτιμήσεις τους ακόμα και για τα πλέον προσωπικά θέματα.

Το facebook δεν χρειάζεται να δημιουργεί περιεχόμενο για να προσελκύσει χρήστες. Οι χρήστες δημιουργούν περιεχόμενο και αυξάνουν τον αριθμό των συνδέσεων. Το facebook μόνο ρωτάει με έξυπνο τρόπο.

Ρωτάει αλλά δεν ξεχνάει:
«Όταν τροποποιείτε τις προσωπικές πληροφορίες που έχετε διαθέσει, το facebook κρατάει αντίγραφο των προηγούμενων πληροφοριών για ένα εύλογο χρονικό διάστημα». Ευτυχώς, όμως, μας λέει πως πρέπει να έχουμε κατά νου ότι τα προσωπικά μας δεδομένα μπορεί να εκτεθούν σε κακόβουλα μάτια: «Δεν μπορούμε να σας εγγυηθούμε ότι τα προσωπικά σας δεδομένα δεν θα εκτεθούν σε μη εξουσιοδοτημένα άτομα. Αντιλαμβάνεστε και αποδέχεστε ότι ακόμα και αν διαγράψετε τις προσωπικές σας πληροφορίες, αυτές μπορεί να έχουν μείνει αποθηκευμένες σε σελίδες τρίτων». Θέλετε ένα παράδειγμα; Πολύ πρόσφατα γόνοι γνωστών πολιτικών και επιχειρηματικών οικογενειών της χώρας είδαν να ξετυλίγεται στις σελίδες κυριακάτικης εφημερίδας όλο το κουβάρι των κοινωνικών γνωριμιών τους. Οι περισσότεροι χρήστες δεν αξιοποιούν τη δυνατότητα να απομονώσουν το προφίλ τους, επιτρέποντας την προβολή του μόνο στους φίλους τους.

Αν, όμως, έχουμε να κάνουμε με εξουσιοδοτημένες κρατικές υπηρεσίες των ΗΠΑ, τότε το facebook θα χαρεί να εξυπηρετήσει:
«Χρησιμοποιώντας το facebook συμφωνείτε στη μεταφορά προσωπικών σας δεδομένων στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Μπορεί να υποχρεωθούμε να διαθέσουμε τα προσωπικά σας στοιχεία έπειτα από νομικές αιτήσεις ή δικαστικές αποφάσεις. Αυτό μπορεί να σημαίνει τη διανομή πληροφοριών σε τρίτες εταιρίες, δικηγόρους ή πράκτορες κυβερνητικών υπηρεσιών».

Στο facebook θα παραμείνεις έστω και νεκρός. Μπορεί να ακούγεται γλυκό καθώς οι φίλοι σου σπεύδουν στη σελίδα σου και γράφουν διάφορα όμορφα, αλλά από ένα σημείο και μετά γίνεσαι ένας ηλεκτρονικός βρικόλακας. Η υπηρεσία θέλει στοιχεία και ένα φορτίο χαρτιά για να διαγράψει το προφίλ ενός ανθρώπου που πέθανε. Ίσως να είναι, τελικά, η σύγχρονη εκδοχή της έννοιας για τη μετά θάνατο ζωή, που μπορεί να είναι και καλύτερη από μια ζωή στο facebook.
Οι άνθρωποι πίσω από το facebook :
Το facebook δεν πωλείται, τουλάχιστον προς το παρόν. Η κεφαλαιοποίησή του αποτιμάται στα 15 δισεκατομμύρια δολάρια. Έχει προσελκύσει τις μεγαλύτερες εταιρίες της δικτυακής οικονομίας, αλλά περιόρισε τη συμμετοχή τους σε μικρό ποσοστό των μετοχών. Ακούστηκαν αρκετές ενδιαφέρουσες φήμες περί εξαγοράς, αλλά καμία δεν ανταποκρίνεται, όπως φαίνεται, στην αλήθεια. Εξίσου ενδιαφέρουσα, όμως, είναι η πραγματικότητα για τη μετοχική σύνθεση της εταιρίας. Ο σταρ, αυτός που αναλαμβάνει να δανείζει πρόσωπο και φωνή στο facebook, είναι ο Μαρκ Ζούγκεμπεργκ, ο πρώην φοιτητής που δημιούργησε την υπηρεσία. Ο ίδιος έχει κατηγορηθεί πως «έκλεψε» την ιδέα από μια άλλη υπηρεσία. Στο διοικητικό συμβούλιο υπάρχουν άλλοι δύο άνδρες. Ο Τζιμ Μπρέιερ, που εκπροσωπεί ένα venture capital, και ο Πίτερ Θίελ. Ο Θίελ ξέρει από επενδύσεις. Είχε συμμετάσχει στη δημιουργία της πετυχημένης υπηρεσίας ηλεκτρονικών πληρωμών, του paypal. Έτσι, δέχθηκε να τοποθετήσει και 500.000 δολάρια στο facebook. Σήμερα το μερίδιό του αξίζει πάνω από 1 δισ. δολάρια.

«Μπορείς να έχεις μια τράπεζα που δεν κινδυνεύει από επανάσταση, αρκεί να την εγκαταστήσεις στο Βανουάτου», λέει ο Θίελ, που λατρεύει τους φορολογικούς παραδείσους και μισεί τους φόρους. Δεν είναι ο μόνος που το πιστεύει. Πιστεύει και άλλα. Πως ο ιδανικός κόσμος είναι έξω από τα όρια του πραγματικού, είναι εικονικός και ελέγχεται από μηχανές με νοημοσύνη υψηλότερη της ανθρώπινης. Αν πείτε πως λέει βλακείες, θα σας απαντήσει ότι με κάτι τέτοια έγινε πλούσιος και δεν θα έχει άδικο. Ας δούμε και το τρίτο μέλος του διοικητικού συμβουλίου, τον Τζιμ Μπρέιερ. Ο Τζιμ, μέσω των συμμετοχών του σε άλλες εταιρίες, είναι στενά, πολύ στενά, συνδεδεμένος με την Q-Tel. Τι είναι πάλι αυτό; Είναι ένα venture capital, ένα επενδυτικό κεφάλαιο, που ελέγχεται, επισήμως, από τη CIA. Σκοπός του είναι να συνδέει την καλή υπηρεσία με την τεχνολογία αιχμής, επενδύοντας σε εταιρίες με αντικείμενο χρήσιμο για τα ζωτικά συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών.

Αν μη τι άλλο, φακέλωμα τέτοιου μεγέθους έχει και ενδιαφέρον, αλλά και ζωτική χρησιμότητα για τα συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών.

Έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε αμερικανικά πανεπιστήμια έδειξε πως το facebook είναι το δεύτερο πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο, μαζί με το σεξ και την μπίρα. Πρώτο είναι το ipod. Κάθε μέρα 200.000 άνθρωποι δημιουργούν σελίδα στην υπηρεσία. Κάθε χρήστης «ανεβάζει» κατά μέσο όρο 44 φωτογραφίες συνδεδεμένες με το προφίλ του. Το facebook είναι ο έκτος δημοφιλέστερος δικτυακός τόπος στο Internet. Χώρες με τους περισσότερους χρήστες: ΗΠΑ, Καναδάς, Βρετανία, Αυστραλία, Τουρκία.

Το άρθρο μας το έστειλε ένας φίλος που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία και έχει δημοσιευτεί και σε άλλα ηλεκτρονικά ή μη έντυπα .

13 σχόλια:

  1. Είμαι και θα είμαι μεγάλος πολέμιος του Facebook. Αλλά τα παραπάνω επιχειρήματα δεν πιστεύω ότι θα επηρρεάσουν πολύ κόσμο. Ο κόσμος, (όλοι μας) είναι βλαμμένος (προσωπική άποψη, κάποιος άλλος θα πει πως είμαστε όλοι τετραπέρατοι, κάποιος άλλος 50-50, κάποιος άλλος θα πει ότι απλά δεν τον νοιάζει, βρε αδερφέ!). Είμαι της άποψης πως σήμερα για να φοβηθεί ο κόσμος και να κόψει κάτι (που κάποιος θεωρεί) κακό, ο καλύτερος τρόπος είναι να τους πούμε: "Αν χρησιμοποιείς το Facebook, θα αναστηθεί ο HItler και θα επιστρέψει για να σκοτώσει τον Χριστό και τους Ντουζ Αποστόλ". Τότε ίσως κάτι να γίνει. Όλα αυτά που λέει ο ανώνυμος φίλος μας είναι σωστά, καθώς είναι και άλλα πολλά. Αλλά δεν μου αρέσει μόνο η μία όψη του νομίσματος. Θέλω να δω και την άλλη. Σε πολλά θέματα. Αλήθεια είναι πως μετά πιέσεων η Facebook έχει αλλάξει πολλές από τις πολιτικές της. Έτσι, για να τα λέμε και όλα. Πέρα από αυτό, δεν έχω και δεν με κόβω να κάνω Facebook για πολύ καιρό ακόμα (για να μην λέω μεγάλα λόγια), για τους λόγους που αναφέρθηκαν παραπάνω, αλλά και για πολλούς άλλους. Πάντως, κάπου διάβασα ότι ο Μαρκ Ζούγκεμπεργκ έχει πει σε συνέντευξη κάτι τέτοιο: "Δεν ξέρω γιατί. Αλλά όλοι με εμπιστεύονται!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ με τον φίλο Ανώνυμο σε πολλά σημεία, αν και το άρθρο φαίνεται πως γράφτηκε πριν μερικά χρόνια και πολλά στοιχεία δεν ανταποκρίνονται πλέον στην πραγματικότητα. Διαφωνώ ωστόσο με την άποψη ότι το facebook είναι "κακό" και αυτό για τον πολύ απλό λόγο ότι κανένας ποτέ δεν σε ανάγκασε να γραφτείς.Για παράδειγμα, το θεωρώ ως ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για διαφήμιση μιας εταιρείας.Πέραν αυτού, είναι δική σου ευθύνη το τί είναι αυτό που υπογράφεις και σε ποιόν. Αυτό που κάνει το facebook είναι να εκμεταλλεύεται την άγνοια & τον ναρκισσισμό των χρηστών του (υπάρχουν άρθρα πάνω σε αυτό, google it) συνεπώς δεν το θεωρώ ως το μόνο "ένοχο" στην όλη ιστορία...
    Ίσως να αποτελεί ένα νέο κοινωνικοτεχνολογικό φαινόμενο, όπως αντίστοιχα παλαιότερα υπάρξαν η τηλεόραση (10^6 φορές χειρότερη από το facebook) και το κινητό (άλλοι μπάτσοι από κει). Τη στιγμή που όλοι μας έχουμε τηλεοράσεις και κινητά και μάλιστα τα χρησιμοποιούμε καθημερινά, ας μην λέμε μεγάλα λόγια. Ας το βάλουμε καλά όμως στο μυαλό μας ότι η σελίδα μας στο facebook δεν είναι ένας ιδιωτικός χώρος αλλά χώρος υπό -έστω εν δυνάμει- παρακολούθηση από πολλούς και διάφορους.
    "Ίσως να είναι, τελικά, η σύγχρονη εκδοχή της έννοιας για τη μετά θάνατο ζωή" -> ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Otan mou esteile o filos to ar8ro skeftika oti tha itan kalo na to anevasw , akoma kai an einai palio , giati mporei na trofodoti8ei mia kali kouventa , bingo diladi .
    Loipon magkes h alitheia einai pws to facebook exei kanei kai kalo kai kako , vevaia perissotero apovlakwsi exei ferei , opws kai ta proigoumena hlektonika mesa - fainomena pou eipe o apo panw filos .
    Alla akouste ena skiniko , eixa paei sto xwrio mou prin kana dyo xronia pou xekinise h fash me to facebook , to pasxa kai lew se kati filous mou dwste mou ta mail sas na sas steilw ena link gia ena thema pou syzitousame . Kai mou lene ti email kai kourafexala ti einai auto , den exoume email den asxoloumaste me auta kai alles teteoies vlakeies .
    Meta apo 2 mines pou xanapiga to kalokairi , skane oi idioi filoi mou kai mou lene gai dwse mas to facebook sou na ta leme na epikoinwnoume kai etsi ki alliws .
    Diladi oi idioi typoi pou den ixeran ti einai to intertnet , molis egine trenty to facebook kai to edeixe to star channel , ekatsan kai evalan oloi internet mono kai nono gia na xoun facebook , afou exei kai i Vandi kai i Vissi kai o Xatzigiannis kai o petros Fillipidis .

    Vevaia auto pou leei o tsipras , ama epixeirisei kaneis na skotwsei ton ntouz apostol , tha syspeirwthoume oloi kai tha mas vrei apenanti tou , opoios kai na nai autos .

    FIGHT for douz

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ Λευτεριά στον Ντουζ! Ναι δεν σε υποχρεώνει κανείς να κάνεις Facebook η οτιδήποτε σχετικό...Τουλάχιστον δεν σου το λένε στη μάπα ακόμα. Γιατί σιγά σιγά στα γυμνάσια και στα δημοτικά, όποιο παιδάκι δεν έχει Facebook θα τρώει ξύλο και θα χει ψυχολογικά. Εκεί μάλλον είναι ένα είδος υποχρέωσης. Επομένως πιστεύω πως είναι πολύ κακό για να μιλήσω απλά. Για εμάς εναξει klein εμείς ξεφύγαμε. Σε 20 χρόνια; Πιστεύω πως όλα αυτά θα εξισωθούν σε χειροτερότητα με την τηλεόραση. Θα εξισωθούν γενικά κατά τη γνώμη μου. Όλα αυτά τα κοινωνικά παπατζιλίκια, τηλεοράσεις, showbiz, κτλ κτλ κτλ που πουλάνε θα ενσωματωθούν το ένα στο άλλο σε μία συσκευή, σχεδόν αναγκαστικά! Θα βλέπεις τηλεόραση μέσα από το Facebook και θα βάζεις σαν status "Μ'αρέσει το string της Μενεγάκη!". Θα είναι και 3D τότε, ψψψψψψψψψ, ποιος τους πιάνει! Όχι παιδία νομίζω πως η κατάσταση ξεφεύγει. Είναι και μαμώ για διαφήμιση και τέτοια, σίγουρα, αλλά ο κόσμος δεν είναι έτοιμος για κάτι τέτοιο. Όταν έρθει η εποχή που θα μπει στα σχολεία μάθημα σχετικά με την παιδεία του Internet και θα δωθεί βάση στο πως μεγαλώνει αι τι μαθαίνει κάποιος άνθρωπος, ίσως τότε και να συμφωνήσω με την ύπαρξή του Facebook. Τότε ναι. Επαγγελματικά όμως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υ.Γ. Μίκρυνα την γραμματοσειρά για να ταιριάζει με το image του blog. ψψψψψψψψψψψψψψψ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το παράδειγμα του panagi είναι χαρακτηριστικό όσο αφορά στο από που αντλεί το μεγαλύτερο κομμάτι της δύναμής του το facebook. Άλλωστε πριν από το facebook υπήρχαν mySpace,Hi-5 κ.ά. που τρέχαν όλοι σαν τρελοί να γραφτούν. Μετά άλλαξε η μόδα. Ρίξτε μια ματιά και εδώ:
    http://www.clickz.com/clickz/news/1704415/facebook-visits-surpass-google-but-what-does-it-really-mean
    Προσωπικά δεν χωράει το διάγραμμα αυτό στο μυαλό μου. Ίσως να είναι ωστόσο κάποιο χαρακτηριστικό δείγμα της "διαδικτυακής" παιδείας μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τώρα είδα το σχολιάκι του whashnez και έχω να πω ότι λέει μαλακίες. ΧΟΝΤΡΕΣ! Γιατί ρε αγοράκι μου εμένα μου είπε κανείς τίποτα που δεν έχω τηλεόραση ή τον άλλον που δεν έχει κινητο;;;ΕΕΕΕ;;;;; Και έπειτα... Διαφωνείς με την ΥΠΑΡΞΗ του facebook??? Γιατί και το facebook μπορεί να διαφωνεί με την δική σου ύπαρξη. Κόπανε.
    Τώρα για την παιδεία συμφωνώ αλλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Έλα,τα παίρνω πίσω τα άσχημά μου λόγια,συγγνώμη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ναι για πες πόσοι είστε εσείς που δεν έχετε τηλεόραση και αυτοί που δεν έχουν κινητό; Χμμμμμ μάλλον όχι και τόσο πολλοί ε? Πόσες είναι οι πιθανότητες να μάθει όλος ο κόσμος από μόνοι τους ότι αυτά τα πραγματάκια δεν είναι καλά; Κι εγώ την τηλεόραση δεν την ανοίγω. Αυτό δεν διορθώνει το πρήβλημα όμως. Για μένα ούτε καν συμβάλει. Άντε συμβάλλει σε μένα (1/10.000.000) συν άλλα 2-3 άτομα που ΙΣΩΣ επηρρεάσω (+3/10.000.000 = 4/10.000.000). Για τον εαυτό μου το κάνω και το επιλέγω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "σιγά σιγά στα γυμνάσια και στα δημοτικά, όποιο παιδάκι δεν έχει Facebook θα τρώει ξύλο και θα χει ψυχολογικά. Εκεί μάλλον είναι ένα είδος υποχρέωσης"
    Σε αυτό αναφερόμουν αναφορικά με την τηλεόραση. Εννοώ πως είναι μια επιλογή, για άλλους δύσκολη, για άλλους εύκολη. Ούτε ρατσισμό αντιμετωπίζεις ούτε τίποτα. Αυτά είναι φθηνές δικαιολογίες του τύπου "πήρα κινητό γιατί είχαν όλοι οι φίλοι μου"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ναι το μικρό παιδί τι επιλογή θα κάνει; Ώριμη επιλογή; Δεν νομίζω! Η πλύση εγκεφάλου και η άτυπη ανάγκη ενός ανθρώπου να είναι μέλος μιας ομάδας δεν νομίζω να είναι φθηνή δικαιολογία. Δεν είναι μόνο θέμα γονιών όταν το παιδί μπαίνει σε κοινωνικές ομάδες (όπως μία παρέα). Και σίγουρα σε αυτήν την ηλικία δεν μπορεί να είναι εντελώς έξω από αυτές. Δεν είναι καθόλου φθηνή δικαιολογία και νομίζω συμφωνούν και επκαιδευτικοί και παιδοψυχολόγοι με αυτήν την άποψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το foul einai o koinwnikos apokleismos , to eipe me ypervoli o tsipras , oti kai kala tha trwne xylo ta mikra paidia , alla kapws etsi apomonwnontai atoma kai peri8wriopoiountai antilipseis pou apla den tis katalavainoume kai einai anti8etes me auta ta pisteuoume emeis *** kai auta pou epivalei i moda kai ta sygxrona koinwnika protypa , ola auta pou einai kai kala trendy .

    ***(emeis dithen i pleiopsifia pou exoume facebook kai pame club kai goustaroume saki rouva)

    Opote etsi apokta psixologika enas pitsirikas pou einai kai kala paliomoditis me tzin mpoufan kai alogooura gia kourema kai pou akouei metal kai goustarei ktithares .
    Enw prin 15 xronia autos itan o magkas kai oi alloi itan oi flwroi .
    Diladi thelw na pw pws ta monterna protypa zwis kai ta gyrw-gyrw tous , en merei sou epivalontai giati kathe mera sou plasarontai apo pantou , apo tv , radio , internet ,periodika , efimerides , sxoleio , filous, oikogeneia , gkomenas, skylo , gata kai paei legontas .....
    Kai malista se mia hlikia pou den exeis anaptixei oloklirwmeni proswpikotita kai swsti afairetikh sepsi kai krisi .

    ΑπάντησηΔιαγραφή